Teimme muutama viikko takaperin Heviboxeihimme liittyvän asiakaskyselyn, jonka vastausten vyöry löi meidät yksinkertaisesti ällikällä! Kiitos kaikille vastanneille, saimme ylettömät määrät kehuja ja tsemppejä – nyt taas jaksaa!
Lähemmäs sadan (!!!) vastauksen joukosta poimimme yleisimmät Heviboxeihin liittyvät kysymykset, joihin vastaamme tässä kirjoituksessa. Hyvä heviyleisö – 7 kysymystä (ja vastausta) Heviboxista!

1. Miksi Heviboxin sisältöä ei voi valita itse?

Olisi tosiaan unelmatilanne, jos asiakas voisi koota Heviboxinsa kokonaan itse valitsemalla siihen omat suosikkituotteensa ja maksamalla siitä valittujen tuotteiden mukaisen hinnan. Hevitukun Heviboxi ei kuitenkaan valitettavasti ole kehitetty tällaista tilannetta varten.

Heviboxi on kokoelma asiakkaidemme toiveiden perusteella valittuja tuotteita, joista suurin osa on enemmistölle ostajista tuttuja artikkeleita. Heviboxit sisältävät myös hieman erikoisempia hevi-tuotteita – osalle nämäkin tuotteet ovat arkipäivää mutta osalle ei – tällä haluamme samalla haastaa Heviboxi-asiakkaitamme laajentamaan omaa kulinaristista reviiriään uusien reseptien ja ruokakokemusten muodossa.

Yksilöllisesti räätälöidyt Heviboxit ovat myös resurssikysymys; jotta palvelu säilyy tuottajalle ja toimittajalle kannattavana, Heviboxien tilausten käsittelyyn, kokoamiseen, pakkaamiseen, maksamiseen sekä toimitukseen saa kulua vain muutama minuutti per laatikko. Yksilölliset Heviboxit tekisivät tästä prosessista moninkertaisesti aikaa vievän ja paljon mutkikkaamman: joutuisimme esim. investoimaan heti uuteen, yksilölliset boxit mahdollistavaan verkkokauppaan ja toimituksissa joutuisimme pakkaamaan auton aina toimitusreitin mukaisesti.

2. Miksi tiettyjä tuotteita voi vaihtaa johonkin muuhun?

Tämäkin on puhtaasti resurssikysymys. Jotta pystymme ylipäätään tarjoamaan kannattavasti Heviboxi-palvelua ja pitämään palvelun tason huipussa, joudumme pitäytymään vain muutamassa Heviboxi-tuotttessa, jotka eivät ole muokattavissa. Noutoasiakkaita pystymme palvelemaan pienissä tuotevaihdoksissa paremmin, koska noudon yhteydessä tehty tuotevaihdos ei muodosta sitä riskiä, että muokattu boxi eksyy jollekin toiselle toimitusasiakkaalle.

3. Heviboxi on liian iso minulle. Voisiko sen rinnalla olla pienempi versio?

Valitettavasti nykyistä pienempien Heviboxien kate jäisi niin pieneksi, ettei se olisi toimittajalle enää kannattavaa liiketoimintaa. 🙁

4. Miksi toimitusajankohtaa ei ilmoiteta tarkemmin?

Hevitukku on pieni toimija ja toimituksen suorittaa itse yrittäjä. Koska pienyrittäjän päivä on täynnä yllätyksellisiä puheluita, sähköposteja ja muita keskeytyksiä, emme uskalla luvata tarkkaa aikaa toimitukselle, vaikka tämä olisi sinänsä mahdollista. Pienikin viivästys aiheuttaisi sen, että joutuisimme ilmoittamaan kaikille loppupäivän asiakkaille viivästyksestä ja pelkästään tähän ilmoittamiseenkin voi mennä helposti tovi. Soitamme edelleen Heviboxi-asiakkaillemme aina ennen toimitusta varmistaaksemme asiakkaan kotona olon ja mietimme, millä tavoin voisimme jatkossa ennakoida toimituksiamme paremmin.

5. Voisiko nykyisten boxien rinnalle tulla esim.  Salaattiboxi?

Erilaisia boxitoiveita nousee esiin aina silloin tällöin. Valitettavasti resurssisyistä joudumme pysyttelemään tämänhetkisessä kolmen eri boxin valikoimassa. Lisäksi esim. pelkässä salaattiboxissa ongelmaksi muodostuisi boxin koko – 25 euron salaattiboxi sisältäisi todennäköisesti enemmän salaattia kuin sitä ehtisi syödä ennen pilaantumista. Ja alle 25 euron boxien tuottaminen ei ole Hevitukulle kannattavaa.

6. Jotain tuotetta on monesti liikaa. Voisiko sitä olla tarjolla vain vuoroviikoin?

Pyrimme tarjoamaan tasapainoisen annoksen kaikkia hevi-tuotteita. Jos esim. kaalin määrä tuntuu suurelta, pitää muistaa sen olevan yksi monikäyttöisimmistä ja terveellisimmistä vihanneksista – kaalia on helppo käyttää sekä lämpimiin että kylmiin ruokiin, ja se menee myös mausteiden ja etikan kanssa sellaisenaan salaattina.

Vuoroviikoin vaihtuvissa boxeissa ongelmana olisi se, että silloin, kun toinen ei tarvitse jotain tuotetta, joku toinen saattaa sitä juuri sinä viikkona ikävöidä.

7. Olisiko Heviboxi mahdollista maksaa verkkopankkitunnuksilla?

Valitettavasti tämä ei ole tällä hetkellä mahdollista. Verkkopankkimaksaminen vaatisi täysverisen verkkokaupan perustamista ja pelkkään Heviboxi-myyntiin tämä olisi meille liian raskas investointi. Tilauksen voi kuitenkin maksaa etukäteen MobilePayllä ja tarvittaessa myös tilisiirtona erillisten ohjeiden mukaan.